piątek, 14 grudnia 2012

Widok z 88. piętra na świat

Jako, że dopiero co wróciłem z wieczornych podbojów miasta i dochodzi u mnie szybkimi krokami północ to pozwolę sobie odpuścić wprowadzenie i od razu przejść do konkretów. Z przyczyn technicznych filmik pokażę Wam jutro, bo nie mam siły, czasu, ani ochoty czekać 4-5h zanim łaskawie się załaduje, a chciałbym iść już spać.

Dzisiaj odwiedziłem najwyższy budynek w całej Tajlandii, jakim jest Baiyoke Sky Hotel. Zlokalizowany jest w okolicach stacji Sky Train - Phaya Thai i ze względu na jego rozmiary, nie sposób jest go przeoczyć. Wejście na punkt widokowy kosztuje 300 THB i w tą cenę wliczony jest również drink, serwowany w jednej z siedmiu restauracji znajdujących się między 82. a 84. piętrem. Winda dojeżdża na samą górę dokładnie w minutę i dwadzieścia sekund, co jest naprawdę niezłym wyczynem. Bezpośrednio winda dowozi pasażerów na 77. piętro a stamtąd kursują jeszcze dwie małe windy, którymi można wjechać najwyżej na 88. piętro gdzie znajduje się panoramiczny, obrotowy taras widokowy. Powiem szczerze, że stojąc na samej górze perspektywa istnienia człowieka oraz postrzeganie świata ulega szybkiemu przewartościowaniu, a efekt ten jest jeszcze bardziej wzmocniony przez platformę, która obraca się wokół własnej osi. Dzięki temu można nagrać całą panoramę miasta bez ruszania się z miejsca. 


Najwyższy budynek w całej Tajlandii - Baiyoke Sky Hotel

W międzyczasie zostałem szalonym kierowcą tuk-tuka, jedynie mam jeszcze problem z nazwami ulic.

Widok z 77. piętra jeszcze za dnia.

Nastąpił lekki zachód słońca.

Widok wczesnym wieczorem.

Widok z 88. piętra już po zmroku.

Bangkok jest najbardziej zakorkowanym miastem na świecie.

Przy hotelu nie może zabraknąć oczywiście nocnego bazaru.


Wszystkie dodatkowe rzeczy, które jeszcze mi się przypomną dodam jutro wraz z filmikiem. Wrażenie były niesamowite, aż zapierało dech w piersiach. Ten punkt, będzie obowiązkowy w moim przewodniku po Bangkoku.

1 komentarz:

  1. Niesamowity widok w realu pewnie jeszcze nieziemski...pewne czułeś się przez chwile Bogiem, ktoś kto ma władze. W takiej chwili zapomina się o świecie o problemach tylko o cudzie który człowiek jest zdolny dokonać. Skromna artystka

    OdpowiedzUsuń